Salgsvilkår

for Speedster AS

Disse salgsvilkårene gjelder for alt salg av varer fra Speedster AS til forbrukere gjennom nettbutikken på www.forza.no.

Ved å bestille varer fra vår nettbutikk aksepterer du disse vilkårene.

Selger:

Speedster AS

Org.nr: 933871363

1. Parter

Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen, heretter kalt kund(e) eller du.

Selger er Speedster AS, heretter kalt vi, oss eller selger.

Vilkårene gjelder for kjøp gjort av privatpersoner (forbrukere). For bedriftskunder kan egne vilkår avtales.


2. Bestilling og avtaleinngåelse

En avtale er inngått og er bindende når du har gjennomført en bestilling i nettbutikken og mottatt ordrebekreftelse på e-post fra oss.

  • Det er ditt ansvar å kontrollere at opplysningene i bestillingen er riktige (navn, adresse, e-post, telefon og varelinjer).
  • Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen eller deler av den ved skrivefeil, prisfeil, utsolgte varer eller tekniske problemer. I slike tilfeller vil du bli kontaktet, og eventuelle innbetalte beløp vil bli refundert.

3. Priser

Alle priser i nettbutikken er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva), med mindre annet er uttrykkelig oppgitt.

  • Fraktkostnad vil fremkomme i handlekurven og ved kassen før du gjennomfører kjøpet.
  • Vi tar forbehold om prisendringer, valutaendringer, trykkfeil og tekniske feil.

Den prisen som gjelder er den som er oppgitt på kjøpstidspunktet.


4. Betaling

Betaling skjer via de betalingsløsningene som er tilgjengelige i nettbutikken til enhver tid (for eksempel kortbetaling, Vipps, faktura, delbetaling osv.).

  • Ved kortbetaling blir beløpet reservert eller trukket i henhold til betingelsene til valgt betalingsleverandør.
  • Ved faktura/delbetaling gjelder vilkårene til den eksterne betalingsleverandøren du velger i kassen.
  • Dersom betaling ikke gjennomføres, eller betalingsleverandør avviser transaksjonen, anses ikke bestillingen som gyldig.

5. Levering

Vi leverer varer til adresser i Norge (eventuelle unntak, f.eks. Svalbard, kan spesifiseres).

  • Forventet leveringstid oppgis i nettbutikken/kassen. Normal leveringstid er [fyll inn typisk leveringstid, f.eks. 2–5 virkedager], med mindre annet er oppgitt.
  • Dersom varen er utsolgt eller levering blir vesentlig forsinket, vil du bli kontaktet så snart som mulig med informasjon og mulige alternativer (ny leveringstid, bytte til annen vare eller kansellering med refundering).

Risikoen for varen går over på deg når varen er mottatt.

Dersom du ikke henter en pakke (uavhentet sending), forbeholder vi oss retten til å belaste deg for faktiske kostnader for returfrakt og håndtering.


6. Angrerett

Som forbruker har du angrerett etter angrerettloven ved kjøp i nettbutikken.

  • Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen.
  • For å benytte angreretten må du gi oss en tydelig melding innen fristen, for eksempel via e-post til [fyll inn e-post]. Du kan også bruke standard angrerettskjema dersom du ønsker det.

Vilkår for bruk av angrerett:

  • Varen må returneres innen rimelig tid og senest 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du angrer.
  • Du må selv betale returfrakten, med mindre det er avtalt noe annet eller det foreligger en feil fra vår side.
  • Varen bør være i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den. Du kan undersøke varen på en måte som du kunne gjort i en butikk, men dersom varen er brukt utover dette kan vi foreta en skjønnsmessig verdireduksjon ved tilbakebetaling.

Unntak fra angrerett kan gjelde for blant annet (eksempler):

  • Varer som er fremstilt etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
  • Varer som av hygieniske grunner ikke egner seg for retur hvis forseglingen er brutt.

(Se angrerettloven for fullstendig oversikt over unntak.)

Tilbakebetaling:

Når vi har mottatt varen i retur og kontrollert den, vil vi refundere beløpet du har betalt (inkl. opprinnelig fraktkostnad for standardlevering) innen 14 dager. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen, eller du har levert dokumentasjon på at den er sendt tilbake.


7. Reklamasjon og mangler

Dine rettigheter ved mangler følger forbrukerkjøpsloven.

  • Du har rett til å reklamere på mangler ved varen i 2 år, eller 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger.
  • Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Reklamasjoner innen 2 måneder anses alltid å være innen rimelig tid.

Ved reklamasjon skal du ta kontakt med oss på e-post: [fyll inn e-post], og beskrive:

  • Hva du opplever som feil/mangel
  • Ordrenummer
  • Gjerne bilder som dokumenterer feilen

Dersom det foreligger en mangel, vil vi så langt som mulig sørge for:

  1. Retting eller omlevering
  2. Prisavslag
  3. Heving og tilbakebetaling, dersom mangelen er vesentlig og ikke kan avhjelpes

Vi dekker returfrakt ved gyldig reklamasjon.


8. Garantier

Dersom det følger med en garanti fra produsent eller oss som selger, gir garantien rettigheter i tillegg til de lovpålagte reklamasjonsrettene etter forbrukerkjøpsloven.

Vilkår og varighet for eventuell garanti vil fremgå av produktinformasjonen eller som egen dokumentasjon.


9. Personopplysninger

Vi behandler personopplysninger i tråd med gjeldende personvernregelverk (GDPR).

  • Opplysninger du gir oss (navn, adresse, e-post, telefon, kjøpshistorikk m.m.) brukes til å behandle bestillingen din, levere varer, håndtere betaling, reklamasjoner og kundeservice.
  • Vi deler kun nødvendige opplysninger med tredjepart som leverandører av betalingstjenester, logistikk og IT-drift – og kun for å kunne levere tjenestene.

Mer detaljert informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger finner du i vår personvernerklæring på [lenke til personvernerklæring].


10. Cookies (informasjonskapsler)

Nettbutikken vår bruker informasjonskapsler (cookies) for å:

  • Huske innstillinger og handlekurv
  • Analysere bruk av nettsiden
  • Forbedre brukeropplevelsen

Du kan selv endre innstillinger i nettleseren for å blokkere eller slette cookies, men vær oppmerksom på at dette kan påvirke funksjonaliteten i nettbutikken.


11. Ansvarsbegrensning

Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som følge av bruk av varen, med mindre annet følger av ufravikelig lovgivning.

Vi tar forbehold om at tekniske feil, driftsavbrudd, endringer hos tredjepartsleverandører eller force majeure-lignende forhold (streik, naturkatastrofer, krig, pandemi, offentlige tiltak osv.) kan påvirke levering, funksjonalitet og tjenestetilbud.


12. Endring av vilkår

Speedster AS forbeholder seg retten til å endre disse salgsvilkårene. Endringer vil gjelde for kjøp som foretas etter at vilkårene er oppdatert og publisert i nettbutikken.


13. Konfliktløsning og lovvalg

Dersom du mener du har et krav mot oss, oppfordrer vi først til å ta kontakt med oss direkte for å finne en løsning.

Hvis vi ikke kommer til enighet, kan du som forbruker:

  • Klage inn saken til Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget
  • Bruke EUs nettbaserte klageportal (ODR) dersom du bor i et annet EU/EØS-land

Eventuelle tvister mellom deg som kunde og Speedster AS skal reguleres av norsk lov, og med Søndre Østfold Tingrett som verneting, med mindre annet følger av ufravikelig forbrukerlovgivning.

wpChatIcon
wpChatIcon